mandag den 28. marts 2016

Username: Evie - Joe Sugg

Username: Evie
Joe Sugg
(Hodder & Stoughton)

Bedømmelse: 5/5
Sprog: Engelsk


Username: Evie handler om pigen Evie, som føler sig udenfor. Hendes far laver så denne her virtuelle verden til Evie, hvor hun kan være sig selv, hvor alle smiler til hende, når hun passerer dem og hvor alle tager godt i mod, hvad hun siger. Men Evie har ikke denne virtuelle verden for sig selv ret længe, så nu må Evie prøve at redde den virtuelle verden fra al den ondskab, som den person, der er kommet ind i verden, har lavet. Men det er en sværere kamp end som så.

Username: Evie er en virkelig fantastisk bog, det er en graphic novel. Det er faktisk, pinligt, den første graphic novel jeg har læst i min fritid og ikke i skolen. Jeg må sige, at der er ingen tvivl om, at det ikke er den sidste graphic novel, jeg har læst.
Fra jeg var helt lille til jeg var omkring 15 år, har jeg læst utrolig mange tegneserier, men aldrig graphic novels, jeg læste nogle få i folkeskolen og synes faktisk om dem, så jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke har fået læst nogle siden. Men nok om det, jeg er glad for at Username: Evie blev min første graphic novel i min fritid, fordi den var virkelig ikke skuffende.
For det første var tegningerne fantastiske, de var gennemførte og der var et flot farve spil.
Historien var også fantastisk, den var gennemført til punkt og prikke. Historien, om den ensomme Evie og hendes kamp i hverdagen med en syg far, var i sig selv en klassiker. Men at den her virtuelle verden så bliver lavet, gør den ekstra god.
Der var et kæmpe minus og det var, at der simpelthen ikke var nok sider, jeg kunne sagtens have læst dobbelt så mange sider om Evie.
   På mange måder virker plottet som mange andre historier, men jeg synes virkelig at denne historie er gennemført, og sammen med tegningerne bliver denne historie bare virkelig gennemført.
Tegningerne sidder lige i skabet og det samme gør historien, ingen tvivl herfra 5 ud af 5 stjerner ***** til Username: Evie af Joe Sugg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar