onsdag den 11. oktober 2017

Nat i april af Caroline Livingstone

Nat i april

Caroline Livingstone

People'sPress


Bedømmelse: 3/5
Sprog: Dansk


I denne bog ”Nat i april” hører man Caroline Livingstone fortælle sin beretning om indlæggelser og psykisk sygdom. Bogen byder på Caroline Livingstones tanker om medicin, selvmordsforsøg og indlæggelser på psykiatrisk afdelinger. Men hovedsagligt handler den om, hvordan livet med en sindslidelse kan være.

Jeg kunne ret godt lide denne bog, det var en anderledes måde at få indblik i, hvordan livet med en sindslidelse er. Livingstone er god til at fortælle om nogle af de ting, der kan være svære.
Det er netop sådan nogle bøger, der er med til at bryde tabuet om psykisk sygdom, og jeg synes, at det er så sejt, at Livingstone skriver om hendes beretning, det må jeg altså give hende.
Bogen var i sig selv rigtig fint, men på nogle tidspunkter følte jeg måske, at der lige manglede lidt.


Bogen var god, men der var steder, som jeg som sagt syntes, der manglede noget, som jeg ikke helt kan sætte en finger på. Jeg synes ikke, jeg som sådan følte, at jeg bare lige måtte læse en side til. Selve Livingstones beretning var god, og man fik et godt indblik i, hvad hun følte, men der var altså nogle gange, hvor jeg følte, at jeg manglede noget, og derfor giver jeg bogen 3 ud af 5 stjerner ***. Men for Livingstones mod får hun 5 stjerner *****

Ingen kommentarer:

Send en kommentar